Een Zweeds icoon

De Volvo PV544, geproduceerd tot 1965, is een iconische Zweedse auto die bekend staat om zijn duurzaamheid en unieke, afgeronde design. De auto werd aangedreven door de robuuste B18 motor, die betrouwbaarheid en degelijke prestaties bood. Met zijn stevige constructie en goede wegligging was de PV544 ook populair in de rallysport, waar hij diverse successen behaalde. Zijn eenvoud in onderhoud en tijdloze design maken hem vandaag de dag nog steeds geliefd bij verzamelaars en liefhebbers van klassieke auto's.

Authentieke beleving

Ondanks dat er geen rem- en stuurbekrachtiging, wat betekent dat het rijden een hands-on ervaring is is de kattenrug een erg praktische en comfortabel Volvo.

LPG

Door de LPG-installatie bespaart je kosten, is het milieuvriendelijker en zorgt voor een langere levensduur van de motor.

Met liefde goed onderhouden en dagelijks gebruikt

De vorige en huidige eigenaar hebben ontzettend veel gedaan. Er zit daarom ook een grote map bij de auto vol met facturen en papierwerk.

Het verhaal achter de Volvo

Nadat de huidige eigenaar een innerlijke tweestrijd heeft doorgemaakt tussen Volvo en Citroën, is de keuze gemaakt om na 5 jaar afscheid te nemen van zijn Volvo PV544 en een Citroën DS "Snoek" aan te schaffen. De huidige eigenaar heeft de PV544 gekocht van een van de leden van de Volvo-club. Hij is altijd zuinig geweest op het oude beestje en staat daarom ook altijd binnen. Het liefst rijdt hij dagelijks met het oude beestje. Er is daarom ook zoveel mogelijk mee gereden, mits het weer het toelaat. Met slecht weer en in de winter wordt er dus niet mee gereden.

Specificaties, onderhoud en verbeteringen

De huidige eigenaar heeft er veel liefde in gestopt.

  • Klapraampjes achter
  • Netjes weggewerkte gasinstallatie achter het nummerbord
  • Kunststof spatborden voor en achter voor roestpreventie
  • Bredere, sportievere velgen
  • RVS sportuitlaatdemper
  • Reservewiel
  • LPG-installatie
  • Nieuwe bekleding en voorstoelen (achterbank origineel)
  • Speciaal gemaakte Volvo matten
  • Nieuwe accu en hoofdremcilinder
  • Upgrade naar een moderne 123 ontsteking
  • In 2002 een nieuwe motor geplaatst (B18A)